top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תOGB

"גרם של נאמנות שווה יותר מקילוגרם של אינטליגנציה" אלברט האברד

עודכן: 7 בספט׳ 2022




בשנים האחרונות אנו עדים לשימוש הולך וגובר ב" נאמנות" ככלי משפטי הן בעולם העסקי והן במסגרת ניהול נכסים בתוך המשפחה, ולא בכדי. לנאמנות יתרונות רבים מאוד אשר חשוב להכיר. מה זה בעצם נאמנות?

נאמנות היא מערכת יחסים משפטית בין "מייסד", "נאמן" ו"נהנים". המייסד מעביר את הבעלות בנכסים שלו לידי הנאמן אשר פועל בהם על פי כתב נאמנות/הוראות והנחיות של המייסד לטובת נהנים.


האם מדובר בכלי משפטי חדש בישראל? השימוש בכלי זה הוא עתיק יומין. מספרים שהחיילים בצבא הרומאי עשו בו שימוש לראשונה בהיסטוריה כדי לתת הוראות ביחס לנכסיהם שעה שהם יצאו לקרבות. השימוש ב"נאמנות" נפוץ מאוד בעולם המערבי ובשנים האחרונות גובר השימוש בו גם בישראל.

חוק הנאמנות הישראלי איתנו עוד משנת 1979 אך טרם נעשתה רגולציה בישראל בנוגע לחברות נאמנות/נאמנים ו/או מרשם נהנים סופיים. עם זאת, מבחינת דיני המס קיימת הסדרה של הנושא דבר המקנה בטחון וודאות לכל החפץ לעשות בו שימוש.


במה שימוש ב"נאמנות" יכול להועיל? הנאמנות היא כלי לגיטימי ויעיל במספר רב של תחומים. להלן מספר קטן של דוגמאות להמחשה: הסכמי השקעות והלוואות - השימוש בנאמן בטוחות במסגרת הסכמי השקעה והלוואות הינו קריטי לצורך הוצאתן לפועל.

הגנה על נכסים - שימוש נכון בנאמנות מאפשר הגנה על נכסים מפני תביעות במקרים של פשיטת רגל, נזקי גוף וסיבות אחרות וכן מהווה כלי יעיל להתגבר על סכנה שרכוש יעבור לנושים או לנוכלים אחרים. הבטחת מנגנון העברת בין דורית/ירושה - הנאמנות נותנת מענה לרצון אדם להבטיח כי כספים ונכסים בחלוקה בין דורית (למשל לנכדים ולא רק לצאצא הישיר) אכן יתממשו בהתאם לרצונו ומצמצמת אפשרות להשתלטות גורמים חיצוניים וצדדים שלישיים, כגון כאלה שאינם בני משפחה מקשרי דם. לפיכך גם גובר השימוש בכלי זה במסגרת ניסוח צוואות.

הפרדה רכושית בין בני זוג - כדי לקיים הפרדה רכושית במסגרת חיי בני זוג, הנאמנות יוצרת חיץ משפטי ברור בין בני הזוג ביחס לרכוש.

ככל שאתם שוקלים ליהנות מהיתרונות של כלי ה"נאמנות" לצרכים עסקיים ו/או אישיים/משפחתיים, מומלץ לפנות אל משרדנו לקבלת ייעוץ משפטי מעמיק לבחינת הנושא ולאופן השימוש בכלי זה.



88 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ארנונה – מי משלם?

כידוע, מלבד לשבעת המינים בהם נשתבחה ארץ ישראל, ארצנו השתבחה לה במגוון רחב של מיסים: מס הכנסה, מס ערך מוסף, מס רווח הון, מס שבח, מס רכישה, מס הבלו ועוד ועוד. מבין המיסים בהם נשתבחה המכורה, מצויה לה האר

מרוב מהפכה משפטית כבר שכחנו שהייתה רעידת אדמה... שינוי מתווה תמ"א 38.

בשבוע שעבר הורגשו בישראל מס רעידות אדמה בדרגות שונות. רעידות האדמה העלו את העובדה המבהילה, אשר רובנו מדחיקים באופן שיטתי, שהמומחים צופים רעידת אדמה משמעותית בישראל בשנים הקרובות. הנתונים אינם מזהירי

עילת הסבירות, שמעתם לאחרונה על המושג הזה?

בינואר 2023 הציע שר המשפטים יריב לוין לבטל את עילת הסבירות, כחלק מתוכניתו למהפכה משפטית נרחבת והמושג "עילת הסבירות" עלה לכותרות. עילת הסבירות למעשה משמשת את בית המשפט כדי לבחון החלטות שלטוניות והוא יכ

bottom of page