top of page
חיפוש
  • ortals

אישורים נוטריונים בעולם הדיגיטלי

עודכן: 7 בספט׳ 2022

"האנשים שמשוגעים מספיק כדי לחשוב שהם יכולים לשנות את העולם הם אלה שאכן משנים אותו"

סטיב גו'בס


לפני כחודשיים עם כניסתם לתוקף של תקנות הנוטריונים (אישור נוטריוני אלקטרוני ותיקונים נוספים), התשפ"א – 2021, אנו עדים לתחילתו של עידן חדש באחד המקצועות הוותיקים בעולם – הנוטריון.


החיים המודרניים והקידמה הטכנולוגית מכתיבים שינויים והתאמות בכל תחומי החיים, ביצירת מקצועות חדשים לצד היעלמות או צמצום מקצועות אחרים. "קרב ההישרדות" של המקצועות הוותיקים יותר, לא פסח גם על מקצוע הנוטריון. על מנת לצעוד ביחד עם העולם הטכנולוגי המתפתח ועם זרם הקידמה, נדרשו התאמות למקצוע הנוטריון. התקנות החדשות בדבר כניסתם לתוקף של אישורים נוטריונים דיגיטליים הן צעד ראשון וחשוב במסע הקידמה של המקצוע.

עולם המידע הממוחשב הוא השולט בכיפה בימינו. העברת מידע הן בסקטור הציבורי (בין אם מדובר במוסדות ציבור, משרדי ממשלה שונים) והן בסקטור הפרטי (בממשקים שבין המערכת הבנקאית, נותני אשראי, חברות ביטוח) והן בממשקים בין מדינות (גופים ויחידים), עוברות לשימוש דיגיטלי יותר ויותר (העברת קבצים ואישורים באופן ממוחשב מהיר).

בעוד העולם מתקדם בצעדי ענק עם הטכנולוגיה, דומה היה כי עולם האישורים הנוטריונים (זה המחייב עבודה ידנית, ניירת, החתמה על סרט אדום, חותמת הטבעה וכו') קפא על שמריו.


אז מה הבשורה של התקנות החדשות בדבר אישורים נוטריונים דיגיטליים?

נוטריונים יוכלו להפיק אישורים דיגיטליים אלקטרוניים כאשר יהיו למעשה מספר אופציות של חתימות הלקוחות על המסמך: חתימה פיזית שתיסרק או חתימה אלקטרונית אישית (כמוגדר בחוק).

האישור הנוטריוני האלקטרוני שיופק יועבר בתקשורת בין מחשבים בכל האמצעים המוכרים (ובלבד שלא בצורה ידנית).

חשוב לדעת כי האישורים הנוטריונים האלקטרונים לא יחליפו את האישורים המסורתיים הידניים, אלא זו אופציה נוספת לקבלת אישור נוטריוני.

בעתיד גם תוקם מערכת אפוסטיל דיגיטלי במשרד המשפטים שניתן יהיה לעשות בה שימוש.

יחד עם זאת חשוב לציין כי לא בוטלה חובת ההתייצבות הפיזית של הלקוח בפני הנוטריון גם בנוגע להפקת אישורים נוטריונים אלקטרוניים. על פי התקנות החדשות, האישורים הנוטריונים האלקרטוניים לא נעשים באמצעות היוועדות חזותית.


כמה זה יעלה לנו?

שכר הטרחה עבור אישור נוטריוני אלקטרוני זהה לשכר טרחה עבור מסמך פיזי.

מכיוון שבעולם הדיגיטלי אין עותקים, הדבר יוכל לחסוך עלויות עבור העתקים הקיימות בעולם המסמכים הפיזיים.


מה הלו"ז?

במהלך חודש מאי יחל פיילוט לבחינת יישום התקנות החדשות כאשר הצפי הוא כי כבר בחודש יוני, יוכל הציבור כולו ליהנות מהאפשרות לקבל אישורים נוטריונים דיגיטליים.


אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בנושא. משרדנו עומד לרשותכם לייעוץ, סיוע וליווי משפטי ומתן שירותים נוטריונים מלאים.





161 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ארנונה – מי משלם?

כידוע, מלבד לשבעת המינים בהם נשתבחה ארץ ישראל, ארצנו השתבחה לה במגוון רחב של מיסים: מס הכנסה, מס ערך מוסף, מס רווח הון, מס שבח, מס רכישה, מס הבלו ועוד ועוד. מבין המיסים בהם נשתבחה המכורה, מצויה לה האר

מרוב מהפכה משפטית כבר שכחנו שהייתה רעידת אדמה... שינוי מתווה תמ"א 38.

בשבוע שעבר הורגשו בישראל מס רעידות אדמה בדרגות שונות. רעידות האדמה העלו את העובדה המבהילה, אשר רובנו מדחיקים באופן שיטתי, שהמומחים צופים רעידת אדמה משמעותית בישראל בשנים הקרובות. הנתונים אינם מזהירי

עילת הסבירות, שמעתם לאחרונה על המושג הזה?

בינואר 2023 הציע שר המשפטים יריב לוין לבטל את עילת הסבירות, כחלק מתוכניתו למהפכה משפטית נרחבת והמושג "עילת הסבירות" עלה לכותרות. עילת הסבירות למעשה משמשת את בית המשפט כדי לבחון החלטות שלטוניות והוא יכ

bottom of page