top of page
חיפוש
  • ortals

הפלה - בעקבות פסיקת בית המשפט העליון של ארה"ב

עודכן: 7 בספט׳ 2022

משנת 1973 ובמשך 50 שנים, העניקה ארצות הברית זכות הפלה לנשים.


ביום שישי האחרון, ה24/06/22, בית המשפט העליון בארצות הברית הפך את החלטתו באופן חסר תקדים וקבע כי 50 המדינות רשאיות לחוקק חוקים כראות עיניהן.


המשתמע מכך הינו, שהמדינות השמרניות יאסרו הליכי הפלה והם ייהפכו ללא חוקיים. וכך, לאט לאט, הפלות צפויות להיות אסורות במחצית ממדינות ארצות הברית.

פסיקה זו, יכולה להציב את ארצות הברית בשורה אחת יחד עם 3 מדינות בלבד ברחבי העולם (אנדורה, מלטה וסן מרינו), האוסרות הפלה לחלוטין.


מה קורה בישראל? הפסקת היריון מבוצעת במדינתנו הקטנה, על פי חוק, ומצריכה אישור של הוועדה להפסקת היריון. ביצוע הפלה שאינה באישורה של הוועדה עלול להוות עבירה פלילית. הוועדה בוחנת מספר תנאים ובהתאם מחליטה בין אם לאשר את הבקשה ובין אם לאו:


• קבלת הסכמה מדעת עבור ההליך; • האישה מתחת לגיל 18 או מעל לגיל 40; • האישה אינה נשואה או שהריון אינו מהנישואין; • ההיריון נובע מיחסים אסורים לפי החוק הפלילי או מיחסי עריות; • במידה והוולד עתיד להיות בעל מום גופני או נפשי; • במידה והריון עלול לסכן את חיי האישה או לגרום לה נזק גופני או נפשי.


לנוכח האמור, ולאור פסיקת בית המשפט העליון בארצות הברית, הנכם מוזמנים לשתף אותנו בתגובות ובדעתכם על הפסיקה החדשה.




15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ארנונה – מי משלם?

כידוע, מלבד לשבעת המינים בהם נשתבחה ארץ ישראל, ארצנו השתבחה לה במגוון רחב של מיסים: מס הכנסה, מס ערך מוסף, מס רווח הון, מס שבח, מס רכישה, מס הבלו ועוד ועוד. מבין המיסים בהם נשתבחה המכורה, מצויה לה האר

מרוב מהפכה משפטית כבר שכחנו שהייתה רעידת אדמה... שינוי מתווה תמ"א 38.

בשבוע שעבר הורגשו בישראל מס רעידות אדמה בדרגות שונות. רעידות האדמה העלו את העובדה המבהילה, אשר רובנו מדחיקים באופן שיטתי, שהמומחים צופים רעידת אדמה משמעותית בישראל בשנים הקרובות. הנתונים אינם מזהירי

עילת הסבירות, שמעתם לאחרונה על המושג הזה?

בינואר 2023 הציע שר המשפטים יריב לוין לבטל את עילת הסבירות, כחלק מתוכניתו למהפכה משפטית נרחבת והמושג "עילת הסבירות" עלה לכותרות. עילת הסבירות למעשה משמשת את בית המשפט כדי לבחון החלטות שלטוניות והוא יכ

bottom of page