top of page
חיפוש
  • ortals

ייפוי כח מתמשך – למה לי פוליטיקה עכשיו?

עודכן: 7 בספט׳ 2022


ראשית, אם ייפוי כח מתמשך נשמע לכם מוכר, זה בוודאי כי העלינו בעבר פוסטים בנושא, אז תקציר הפרקים הקודמים - ייפוי כח מתמשך הנו מכשיר, בו ניתן לתת הוראות באשר לרצונות מייפה הכח בעניינים אישיים, רפואיים וכספיים, ליום בו הוא אינו יהיה כשיר לקבל החלטות אלה לבדו, ההליך נעשה בקלות ויעילות בעת חתימה על טופס רצונות האדם, אל מול עו"ד שהוסמך לכך, ומופקד אצל האפוטרופוס הכללי לעת הצורך.

ייפוי הכח המתמשך בא למעשה להחליף, באופן מסוים, את הליך האפוטרופסות המוכר והידוע, בו בית המשפט ממנה אדם, לעיתים קרוב משפחה ולעיתים לא, שידאג לצרכיו ויקבל החלטותיו של אדם שאינו מסוגל לעשות כן מסיבות קוגנטיביות.

אז מה שונה ייפוי הכח מכל הדומים לו, ומי דומה לו בכלל?

• הליך אפוטרופסות – כאמור, הליך אפוטרופסות הנו הליך אשר נעשה בבית המשפט, בדר"כ ההליך דורש התעסקות ובירוקרטיה רבה, ועולה כסף רב, כל זאת, מאחר ועל בית המשפט לוודא כי רצונו וטובתו של החוסה נשמרים, ובעיקר כי אינו מודע לרצונותיו של החוסה, משום שבעבר לא השאיר מסמך המפרטם ובהווה אינו יכול להביעם. למעשה הליך האפוטרופסות הוא הדומה ביותר להליך ייפוי הכח המתמשך, וזאת מאחר שניהם באים לשרת את אותה המטרה – דאגה לרווחת וחיי האדם שאינו מסוגל לדאוג לעצמו מבחינה קוגניטיבית, אך השוני בין השניים עצום. עצם מתן ההנחיות של מייפה הכח מבעוד מועד, באשר לרצונותיו, מייתר התערבותו של בית המשפט כמעט ובכלל (עדיין תהיינה פעולות משמעותיות ברמה הכספית, שבית המשפט ידרש להן) והופך את ההתנהלות לקלה ופשוטה.

• צוואה – צוואה, כפי שכולנו יודעים ומבינים, הנה הוראותיו של אדם להתנהלות עם נכסיו ורכושו לאחר מותו. ייפוי הכח המתמשך עוסק אך ורק ברצונותיו של אדם כשהוא עדיין בחיים, אך לא יכול להביע את רצונותיו אלה. עם מותו בטל ייפוי הכח המתמשך, וצוואתו של אדם תכנס לתוקף.

• טופס משאלות / מתן הוראות לפי חוק החולה הנוטה למות – הטפסים המתוארים באים לתת הנחיות רפואיות בלבד, באשר לפעולות והליכים שאדם מבקש לבצע או לא לבצע בו כאשר הוא נמצא במצב מסכן חיים ואינו יכול לקבל החלטתו בעצמו. יובהר כי כל האמור בטופס מתן ההוראות לפי חוק החולה הנוטה למות אינו יכול להכלל בייפוי הכח המתמשך, והוא ייעודי אך ורק לטופס האמור. ייפוי הכח רחב פי כמה מהטפסים המתוארים בכך שנוגע גם לעניינים רכושיים וגם לענייניו האישיים של אדם (לדוגמה – האם להעבירו להתגורר בדיור מוגן אם לאו / מי יבחר עבורו את מטפלו הצמוד וכו').


ככל ותהיו מעוניינים לקבל מידע נוסף על ייפוי כח מתמשך, אנא פנו אלינו. זהו כלי אחד ויחיד שעשוי לחסוך זמן, מרץ, כסף והרבה כאבי לב.




9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ארנונה – מי משלם?

כידוע, מלבד לשבעת המינים בהם נשתבחה ארץ ישראל, ארצנו השתבחה לה במגוון רחב של מיסים: מס הכנסה, מס ערך מוסף, מס רווח הון, מס שבח, מס רכישה, מס הבלו ועוד ועוד. מבין המיסים בהם נשתבחה המכורה, מצויה לה האר

מרוב מהפכה משפטית כבר שכחנו שהייתה רעידת אדמה... שינוי מתווה תמ"א 38.

בשבוע שעבר הורגשו בישראל מס רעידות אדמה בדרגות שונות. רעידות האדמה העלו את העובדה המבהילה, אשר רובנו מדחיקים באופן שיטתי, שהמומחים צופים רעידת אדמה משמעותית בישראל בשנים הקרובות. הנתונים אינם מזהירי

עילת הסבירות, שמעתם לאחרונה על המושג הזה?

בינואר 2023 הציע שר המשפטים יריב לוין לבטל את עילת הסבירות, כחלק מתוכניתו למהפכה משפטית נרחבת והמושג "עילת הסבירות" עלה לכותרות. עילת הסבירות למעשה משמשת את בית המשפט כדי לבחון החלטות שלטוניות והוא יכ

bottom of page