top of page
חיפוש
  • ortals

נובמבר הגדול – מדריך למשתמש

מעט לאחר הקניות, וכעת שנזכרנו כי אנו מעוניינים לבטל, או גילינו כי ישנה בעיה אנו מביאים לפניכם את עיקרי חוק הגנת הצרכן באשר לביטול בעסקת מכר מרחוק.


אתרים ישראלים - כל אתר נדרש, לאחר ביצוע הרכישה להעביר טופס גילוי ובו בין היתר נמצא את פרטי העסקה וכן הזכות ודרך הביטול.


על פי החוק ניתן לבטל עסקת מכר מרחוק עד ל 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת מסמך הגילוי, על פי המאוחר. כלומר, אם לא קיבלתם מסמך גילוי, תוכלו להשיב את המוצר במשך תקופה ארוכה יותר.

ככל ובית העסק לא מוכן לבטל את העסקה, הצרכן יכול, על פי החוק, לתבוע פיצוי, שיכול להגיע עד ל 10,000 ₪. אבהיר כי התביעה תקפה לסוג מסויים של מוצרים ולא כוללת בתוכה מוצרים אשר איבדו מערכם עד להשבה או לחלופין בעלי תוקף קצר, וכן כאלה שיוצרו במיוחד, וסוגים מסויימים כגון קוסמטיקה.


עם השבת המוצר לעסק, מחויב בית העסק להחזיר תוך 14 ימי עסקים מיום קבלת ההודעה על ביטול העסקה, את הסכום עבור המוצר המוחזר, ולמסור לרוכש הודעת ביטול חיוב. העוסק לא רשאי לגבות מהצרכן סכום מעבר לדמי ביטול בשיעור של עד 5% ממחיר המוצר או 100 ש"ח, לפי הנמוך, זאת כל עוד הייתה התאמה מלאה בין המוצר המוצג, לזה שקיבל, שקיבל את המוצר במועד, כפי שהתחייבה החברה, או אם הפר בית העסק את העסקה בכל דרך. ככל ואחד או יותר מהאמור אכן קרה, אין רשאי בית העסק לחייב את הצרכן בדמי ביטול. דמי הביטול יכול ויכללו גם דמי משלוח והוצאות נוספות שהוציא בית העסק.


נציע כי במידה ולבית העסק ישנן חנויות פיזיות, יוחלפו המוצרים בהן, וכך תחסכו לעצמכם זמן המתנה ותשלום עבור החזרה לסניף האינטרנטי. אתרים בחו״ל: בניגוד להסדרה המתוארת לעיל בחוק הגנת הצרכן, עניין זה אינו מוסדר בדין הישראלי ורשויות הגנת הצרכן הישראליות אינן בסוגיות אלו.

נמליץ לוודא היטב מי האתר ממנו מזמינים, מי המוכר הספציפי באתר ממנו מזמינים, וכי כלל הפרטים אודות מפעילי האתר אכן מוצגים באופן ברור באתר עצמו, או בחיפוש קל בגוגל.


באופן כללי גם באתרים ישראליים, וגם באתרים בחו"ל, כדאי להשקיע ולקרוא את תקנון האתר. ותנאי השימוש המפורסמים, לרוב ניתן, על פיהם להבין את מידת רצינות האתר, והאכפתיות מלקוחותיו.


בתקווה ובברכה כי כלל קניותיכם יגיעו ליעדם ובבטחה ובמועד.

4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ארנונה – מי משלם?

כידוע, מלבד לשבעת המינים בהם נשתבחה ארץ ישראל, ארצנו השתבחה לה במגוון רחב של מיסים: מס הכנסה, מס ערך מוסף, מס רווח הון, מס שבח, מס רכישה, מס הבלו ועוד ועוד. מבין המיסים בהם נשתבחה המכורה, מצויה לה האר

מרוב מהפכה משפטית כבר שכחנו שהייתה רעידת אדמה... שינוי מתווה תמ"א 38.

בשבוע שעבר הורגשו בישראל מס רעידות אדמה בדרגות שונות. רעידות האדמה העלו את העובדה המבהילה, אשר רובנו מדחיקים באופן שיטתי, שהמומחים צופים רעידת אדמה משמעותית בישראל בשנים הקרובות. הנתונים אינם מזהירי

עילת הסבירות, שמעתם לאחרונה על המושג הזה?

בינואר 2023 הציע שר המשפטים יריב לוין לבטל את עילת הסבירות, כחלק מתוכניתו למהפכה משפטית נרחבת והמושג "עילת הסבירות" עלה לכותרות. עילת הסבירות למעשה משמשת את בית המשפט כדי לבחון החלטות שלטוניות והוא יכ

bottom of page